tirsdag 31. juli 2012

I gang med forkurs

Nå har vi gått to dager på skolen og forkurset er fullt i gang. Å gå på skole mens alle vennene mine har ferie er kjedelig, men det innebærer også mye kjekt. Jeg har blant annet fått treffe og snakke med de andre jentene som skal til Bayeux. De er utrolig koselige, så jeg tror vi har tre fine år foran oss!
   
Vi går på skole på Institut Français og har to fag. Fransk og matematikk. I fransken er vi delt inn i forskjellige grupper, alt etter hvor mye fransk vi kan. Her lærer vi både grammatikk, forståelse og å snakke fransk selv. Ettersom vi har mange timer hver dag, går gjennom mye og jobber effektivt, tror jeg at vi kommer til å lære veldig mye fransk i løpet av disse fire ukene. 
   
I matematikken er alle samlet i en gruppe. Den største utfordringen i dette faget er at vi har en fransk mattelærer som ikke snakker norsk. Derfor kan det til tider være vanskelig for oss å forstå alt det han prøver å fortelle oss. Men det å ha en fransk mattelærer gjør også at vi lærer mye om hvordan matematikk er i Frankrike. Heldigvis går matematikken bedre og bedre for hver dag.

Leksene til meg og Vilde Amalie.

Likninger på fransk.

Slik ser sommerferien ut når man har tenkt seg til Frankrike! (I alle fall deler av den ;-))
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar