fredag 19. juni 2015

Le bac de norvégien et des glaces entre norvégiennes

Vi er nesten halvveis i alle eksamenene. På onsdag hadde vi filosofi hvor vi kunne velge mellom spørsmålene "Slipper politikken unna kravet om sannhet?" og "Har et kunstverk alltid en mening?". Jeg valgte det første. På torsdag hadde vi historie- og geografieksamen hvor vi fikk en oppgave om globalisering i geografi og en oppgave om Kina i historie. I dag har vi hatt eksamen i norsk som fremmedspråk, hvor oppgaven inneholdt ordet Nordmann med stor N samt bindestreker i praktisk talt hvert eneste sammensatte ord. Det sier vel sitt om nivået de forventer av oss.

De kipeste eksamenene er over, men vi har de vanskeligste igjen neste uke med matte, fysikk/kjemi, engelsk og biologi/geologi. Etter å ha blitt ferdig med norskeksamen dro jeg, Mina, Mathilde og Taran ut og spiste is i sola. Og nå er det bare å prøve å motivere seg til å pugge et par dager til, til tross for at jeg holder på å sovne her jeg sitter. Ha en fin helg og SOMMERFERIE alle dere i Norge. Jeg er i alle fall passe misunnelig.




post signature

1 kommentar: