fredag 22. februar 2013

Les vacances d'hiver!

Det er vinterferie! I morgen tidlig drar jeg til Strasbourg sammen med resten av de norske jentene i seksjonen. Jeg gleder meg til å tilbringe noen dager som turist i Strasbourg, før jeg drar tilbake til Bayeux på onsdag. Mens de fleste jentene drar hjem til Norge i ferien, har familien min leid en ferieleilighet i Bayeux og kommer for å besøke meg! De skal være her fra søndag til fredag, og jeg gleder meg til å vise dem byen og til å la dem få møte vertsen. 

Dagene før foreldrene mine kommer skal jeg også tilbringe i ferieleiligheten, men sammen med Hedda. Det blir gøy å ha et par fridager i Bayeux! (Men vi må ikke glemme at vi er i Frankrike, så helt fri blir det ikke. Vi har nemlig fått fire innleveringer å gjøre i løpet av ferien).

Slik ser internatrommet ut midt i pakking til vinterferien.
Og kroken til Taran og meg.
post signature

4 kommentarer:

  1. Hei! Jeg har brukt lang tid på å finne info om Bayeux, da jeg plutselig snublet over denne søte nettadressen.
    Jeg har et spørsmål! I do, I do.
    Hvordan opplevde du søknadsprosessen?
    Og jeg har enda et spørsmål når jeg tenker meg om. Hvordan er gymtimene i Frankrike? Sirkus høres morsomt ut, men gud hjelpe om noen ber meg sjonglere samtidig som jeg skal balansere på en ball..

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Elin! Det første steget i søknadsprosessen er å skrive selve søknaden, noe som var ganske greit. Det er en del jobb så hvis du har planer om å søke kan det være greit å begynne snart. Man må blant annet få tak i diverse dokumenter, noe som tar litt tid. I tillegg må du fylle ut en del felter om deg selv. Selv om det muligens kan føles litt ubehagelig, må du huske at i løpet av de få setningene skal du prøve å "selge deg selv" til juryen. Så skriv i vei om det du er flink til! Intervjuet var ganske nervepirrende. Jeg kunne ikke forberede meg så mye på forhånd, ettersom jeg ikke visste hva de kom til å spørre meg om. Derfor var jeg ganske nervøs spesielt i forkant av intervjuet. Men så gikk det greit likevel. Det var ikke så farlig som jeg trodde!

      Gymtimene i Frankrike er ikke helt like som i Norge nei. I begynnelsen hadde vi volleyball, og de timene minnet ganske mye om gymtimer i Norge. Sirkus var ingen av oss norske veldig begeistret for, men vi ble nå med og gjorde vårt beste, og så lo vi godt av at det er mulig å ha sirkus i gymtimene. Vi skulle balansere og slå hjul og sjonglere osv! Og siden jeg ikke er en mester i noe av dette, konsentrerte jeg meg mest om å lage avanserte pyramider med de andre norske jentene. Og så fikk jeg 17..! Og jeg lover deg, jeg er IKKE spesielt god i sirkus. Det jeg prøver å si er at gymmen i Frankrike kan være litt snodig til tider, men at det ikke er et fag du trenger å bekymre deg noe over! Nå har vi bordtennis og etterpå skal vi ha friidrett.

      Jeg skal ikke lyve, søknadsprosessen kan være litt skummel, men søk, søk!

      Sitat fra Hedda: "Kaaanskje vi får en Elin til neste år! Det hadde vært koselig".

      Slett
  2. Takk for raskt svar! Det var koselig.
    Jeg er ferdig med alle dokumentene, så nå sitter jeg igjen med skjemaet og tenker at søren og, dette er vanskelig. Vel, vel. Jeg får vel bare hoppe i det. Tror faktisk jeg stresser mer over den skriftlige søknaden enn jeg kommer til å gjøre over intervjuet (om jeg kommer meg så langt!).

    Sirkus i gym, det er virkelig ikke det jeg hadde forventet av fransk skole. Jeg så for meg helt seriøse gymtimer der alle har verdens sykeste konkurranseinstinkt. Kanskje jeg skal satse på positivitet og innsats, så får jeg kanskje ikke stryk. Gratulerer med 17, forresten!

    Bloggen din er en gullgruve. Har lest meg gjennom alle innleggene som den litt skremte søkeren jeg er, og jeg føler meg litt tryggere. Det virker i alle fall som om du var utrolig heldig med vertsfamilie og "følgesvennene" dine i Frankrike.

    Det hadde virkelig vært koselig! Jeg krysser fingrene for at jeg kommer med. Drømmer er jo til for å oppfylles, right?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det var kjekt at du som søker har fått noe ut av det jeg skriver. Hvis du lurer på noe mer senere er det bare å si i fra igjen, ev. sende meg en mail. Lykke til med søknaden. Husk at de leter etter noen som er selvstendig, positiv og ikke minst lysten og klar for å stå på i Frankrike. Jeg heier på deg!!

      Slett