onsdag 21. november 2012

Tarte aux nutella et banane

Det er onsdag igjen og da passer det fint med en liten bloggoppdatering. Nå syns jeg virkelig at det begynner å nærme seg jul. Her i Bayeux er julelysene oppe i hovedgata og julegodteriet på plass i butikkene. Nedtellings-appen min kan også fortelle at det kun er 30 dager igjen til hjemreise! Et annet tegn på at det begynner å nærme seg jul er at vårt første trimester slutter denne uka. Det betyr at vi neste uke får terminkarakterer og ny timeplan. Da skal vi begynne å ha alle timene sammen med resten av klassen vår, inkludert fransktimene. Jeg gruer meg litt til å skulle ha om vanskelig fransk litteratur sammen med de andre franske, men det betyr jo bare at det nærmer seg jul! Og jeg gleder meg utrolig mye til advent og ikke minst til å reise hjem!

I dag har jeg:
- Hatt sirkus i gymmen (hvor jeg blant annet balanserte på en gigantisk ball mens jeg sjonglerte)!
- Lånt musikkrommet på skolen og spilt piano <3
- Stemt (og prøvd) den splitter nye ukulelen til Taran.
- Øvd på SES (økonomi)-prøve som vi skal ha i morgen.

Her er forresten vår fantastiske "tarte aux nutella et banan" som vi lagde til Erlend (norsk assistent i Bayeux) i går på bursdagen hans. Noen ganger må man skeie ut og spise kake på lekselesing. Alt som inneholder nutella og banan er veldig fransk!

post signature

2 kommentarer:

  1. Vi gleder oss skrekkelig til sirkusartisten kommer hjem. Du kan underholde på julaften med å sjonglere julekuler.

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha! :D Ja nå er det bare 27 dager igjen!

      Slett