tirsdag 26. november 2013

Avec la vie comme enseignant!

Når man flytter ut og ender opp alene uten mor og far, så lærer man en hel del nye ting. Jeg har for eksempel lært ganske mye om penger og forbruk nå som jeg styrer alt selv. Mye av det man lærer går også ut på å lære av sine egne feil, som for eksempel da jeg fant ut at jeg hadde tatt på meg alt for varme klær for å danse salsa i dag, eller den gangen jeg svidde totalt en kakebunn fordi jeg ikke hadde lært meg hvordan komfyren vår fungerer. Når man i tillegg går på skole i Frankrike lærer man seg hvordan man skal være mest mulig effektiv for å også ha tid til alt skolearbeidet som skal gjøres. Derfor har middagene her i Hiet en tendens til å bli mer og mer lettvinte. Når det gjelder middager handler det også om å økonomisere penger. Derfor inneholder mange av middagene våre ingredienser som for eksempel pasta, gulrøtter eller couscous. I tillegg har vi så å si blitt vegetarianere på kveldstid fordi kjøtt er dyrt. (Men vi spiser jo kjøtt i kantina hver dag). I dag laget jeg wok:

Student på heltid, husmor på kveldstid!
Men så skal det jo også sies at det ikke er alltid man lærer av sine feil. Ikke når det gjelder at det er lurt å  ta oppvasken etter at man har spist og ikke vente i mange dager. Derfor ender vi ofte opp med et slikt resultat:
Nå skal jeg tilbake til lekseverden, en franskstil skriver seg jo ikke selv. I disse dager er jeg dessuten offer for Tarans voldsomme og frekvente latterutbrudd, ettersom hun har bestemt seg for å høre Harry Potter på lydbok. Men det er egentlig bare koselig mellom alt arbeidet!
post signature


3 kommentarer:

  1. Papptallerker fungere utmerka og koste kje skjortå ;) Ellers, såg godt ut! Kjekt å se at du trives der nere :)
    - HansMartin

    SvarSlett
    Svar
    1. Hahaha! Ska huska på det, Hans Martin, i alle fall neste gang me får mange gjester!

      Slett
  2. Den oppvasken gir litt déja vu (fordi vi hadde de samme tallerknene i akkurat like høye stabler). Håper dere koser dere i leiligheten!

    SvarSlett