lørdag 25. oktober 2014

Barcelone!

Det er høstferie i Frankrike og sammen med Christophe har jeg tatt meg turen til Barcelona for å nyte varmen og utforske den katalanske og spanske kulturen! I dag har vi gått tur i gamlebyen og sett på masse stilig arkitektur, både hus og kirker, og koselige smågater! Det er skikkelig rart å være i et land hvor de snakker et språk jeg ikke forstår, for jeg er blitt så vant til at når folk ikke snakker norsk så snakker de fransk, eller kanskje til nøds engelsk. Her skjønner jeg virkelig ikke bæret av hva folk sier og den følelsen er det lenge siden jeg kjent på! I kveld skal vi ut og se på et fonteneshow og noen av planene videre for uka er besøk av Güell-parken, Sagrada Familia og en tur på opera i "Palau de la Musica Catalana". Vi har en innholdsrik uke foran oss med andre ord!

En is måtte til i varmen!




Det finnes ikke én bygning her uten katalanske flagg hengende fra vinduer
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar