lørdag 15. november 2014

Un automne français et des chansons de Noël norvégiennes

Det er helg igjen! Tida går skikkelig fort og første trimester i 3. klasse er snart over. Det betyr med andre ord en haug av prøver neste uke før karakterene skal settes, som igjen betyr intet ringere enn: leksehelg! Man kan ikke annet enn å elske skolen i Frankrike! Det blir heldigvis litt mindre surt når kjæresten sitter på andre siden av bordet begravd i bøkene han også.

I går hadde jeg dessuten en koselig sushikveld med Karoline og Taran, så jeg har fått slappet litt av også. Ellers bruker jeg mye tid på å forberede luciaforestillingen vi skal ha den 12. desember, hvor vi jentene i norskseksjonen lager et kor (i år er det jeg som er dirigent) og synger norske julesanger for franskmenn. I år skal vi blant annet skal imponere med tostemt "O helga natt" og femstemt "Deilig er jorden"! Det er hektiske dager med andre ord!

Ha en fin helg alle sammen! Legger ved noen bilder av høsten i Bayeux som jeg tok i formiddag. Til tross for at mange av bladene fremdeles er grønne begynner det faktisk å bli rimelig kaldt!




post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar