lørdag 27. juni 2015

Saut à l'élastique!

Det er sommerferie og vi er ferdig med videregående og bacen (fransk eksamen). Det feriret vi ved å gjøre noe som vi hadde bestemt oss for allerede i første klasse, nemlig å hoppe i strikk! Det var den sykeste oppleveslsen jeg noen gang har vært med på. Vi hoppet fra 61 meter, men da vi sto der oppe virket det som 200! Å hoppe utfor var det skumleste jeg har gjort i hele mitt liv, men det var så verdt det! Hvis du noen gang får sjansen til å hoppe i strikk, gjør det!




Gira!

Taran hoppet først 











Vi hoppa! (Og fikk t-skjorter)
post signature

4 kommentarer:

  1. Hva fikk du i snitt? Hvor høyt snitt trenger du for å komme inn på det universitetet du kom inn på og hva skal du studere der? Er det noen av de andre norske som blir igjen i Frankrike for å studere? Hvor drar de andre Norske videre? Liker bloggen din veldig godt, vurderer å søke meg ned til frankrike neste år:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Jeg fikk 17,57 i snitt så er godt fornøyd med det :) Jeg har kommet inn på fysikk i Paris ja. Både jeg, Karoline og Mina blir igjen i Franrike til neste år og de andre drar til Norge. Jeg anbefaler deg helt klart å søke til Frankrike hvis det høres fristende ut for det er virkelig en opplevelse for livet :)

      Slett
    2. Hva er best av Lyon og Bayeux da? Eller hvilke typer personer passer best hvor? Er det best å søke etter 10 eller etter 1.vgs? Vurderer å søke UWC i tillegg, men man kan bare søke etter 1. Vgs... Er det en byrde å gå et år ekstra i Frankrike? Er det mange som har dratt hjem før de har fullført? Sorry for mange spørsmål, er bare veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Skal begynne i 10. Til høsten og må bestemme hva jeg vil snart hehe

      Slett
    3. Neida, mange spørsmål er en bra ting :) Jeg har vært utrolig fornøyd med å dra til Bayeux i alle fall. Det er koselig, akkurat passe stort og vi får veldig god oppfølging både av lærere og seksjonslederen! Jeg har ikke noen personlig erfaring fra Lyon, men etter det jeg har forstått er man litt mer på egenhånd om man drar til Lyon, det er jo en større by og en større skole. Jeg ser ingen problemer med å søke rett etter 10. klasse, det var det jeg gjorde og det går helt fint! Men de som søkte etter videregående har ikke sett på det som en byrde nei, for å dra til Frankrike er uansett en fantastisk opplevelse!

      I Bayeux er det ingen som har dratt hjem på 4 år nå! I Rouen og i Lyon er det noen som har dratt hjem derimot, men de aller fleste blir.

      Hvis du står mellom UWC og Frankrike må du nok tenke først på hvilket språk du har mest lyst til å lære, for det er fantastiske tilbud begge deler. Men jeg anbefaler helt klart Frankrike! Jeg har aldri angret på at jeg dro!

      Slett