onsdag 10. september 2014

La dernière année au lycée

Tida går fort og jeg er i gang med siste året på videregående i Frankrike. Jeg har kommet i samme klasse som både Karoline og Taran, som begge har valgt samme spesialitet som meg, nemlig matte, og jeg er generelt sett fornøyd med lærere og timeplan, til tross for at det merkes at jeg har en god del flere timer enn i fjor. Timeplanen min ser slik ut:


Jeg er med på diverse aktiviteter på skolen, noe som gir fine avbrekk til resten av timene; salsa på mandager, øvelse til luciaforestillingen med de andre norske jentene på onsdager, kor (hvor jeg spiller piano) på torsdager og skoleteateret på lørdager. Ellers er det ganske mye realfag på timeplanen min, spesielt matte. Jeg har hele 8 timer matte i uka, noe som illustreres fint med følgende bilde:


Men matte er jo det kjekkeste faget jeg har, så timene suser egentlig av gårde. Jeg er generelt veldig motivert til å jobbe i år, så alt ser bra ut så langt, til og med filosofi som er beryktet som det tyngste faget man har i 3. klasse i virker veldig interressant, så jeg gleder meg dette siste året på videregående! 

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar