onsdag 17. desember 2014

Repas de Noël avec les terminales

I år som i fjor bestemte vi i terminale oss for å gå ut på en fin restaurant og spise middag sammen i rett før jul i stedet for å kjøpe julegaver til hverandre. I kveld spiste vi en utrolig 6 retters middag på La Rapière i Bayeux, og det var en kjempekoselig avslutning før vi snart reiser hjem til jul! Vi manglet Mina som dro tilbake til Norge på juleferie i går etter å ha forstuet nakken, så det var selvsagt trist!

Mathilde og jeg
Verdens herligste gjeng!
Karoline og Hedda
Først fikk vi servert en interessant blanding av crème brûlée og foie gras, men som var veldig godt! Etterpå kom selve forretten; kamskjell:


Før hovedrettet fikk vi smake eplesorbet dynket i Calvados:


Hovedretten var and:


Ost måtte selvsagt til!


Til slutt: desserten: ostekake!


Konklusjon: Jeg er mett! Stappmett!
post signature

2 kommentarer:

  1. Hei.
    Jeg lurer på hvilken linje du går og hva du tenker å gjøre etter videregående.
    Er du fornøyd med valget ditt? eller skulle du ønske du hadde valgt annerledes?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Jeg går på S, realfagslinja med matte som spesialitet (i 3. klasse velger man seg en spesialitet). Det er jeg utrolig fornøyd med, angrer ikke et sekund! Etter videregående skal jeg studere noe innen fysikk eller kjemi. Jeg vet ikke sikkert hvor jeg kommer inn enda, så det blir spennende 😊

      Slett