søndag 11. januar 2015

Sushis à la maison!

Prosjekt hjemmelaget sushi ble vel gjennomført i går sammen med Taran, Mina og Christophe! Det skal helt klart gjentas, det var ikke egentlig så mye jobb som jeg trodde heller. 





Ellers er første skoleuke i 2015 ferdig, og selv om Frankrike har vært utrolig preget av terrorangrepet i Paris den siste uka, er vi godt tilbake i rutiner allerede. Den siste uka har vært ganske rolig på skolefronten, men det er jo alltid stille før stormen og jeg regner med at prøvene og prosjektene står i kø fra nå av. Og så er det faktisk ferie om bare 4 uker, før vi begynner på igjen med ei uke med prøveeksamener i alle fag! Så jeg skal vel ikke slappe av for lenge heller!

post signature

2 kommentarer:

  1. Hei! Jeg har veldig lyst til å gå på skole i Frankrike som deg, det høres så spennende ut! Har du noen tips for å hjelpe meg til å komme inn, til søknaden og eventuelt intervjuet? Bare hvis det er greit jeg spør så klart :) Bloggen din er flott forresten! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Tusen takk! Og så kjekt å høre at du vil gå på skole i Frankrike, for det anbefaler jeg absolutt hvis du er motivert til det! :)

      Jeg tror at det er viktig å få fram akkurat det i søknaden, hvor motivert du er og hvor gira du er på å faktisk lære fransk og at du vil gå inn for det 100%! Etter det jeg har forstått, ser de etter noen som har gode resultater på skolen, men ikke minst noen som er eventyrlystne og som kan få noe godt ut av disse 3 årene. Ellers så har du ikke så mye plass i søknaden din, så du må prøve å være presis og ikke minst ærlig, det varer jo alltid lengst.

      Til intervjuet husker jeg i alle fall at jeg var skikkelig nervøs, og det kommer du nok ikke unna. Jeg tror du bør tenke på hvorfor du er motivert til å gjøre dette og hva som gjør at du kommer til å klare det! Dessuten spurte de meg litt ut om hvilket miljø jeg var med i, hva jeg gjorde på fritiden etc. men det er jo relativt lett å svare på!

      I set store og det hele tror jeg altså at det går mye på motivasjonen, og at det er den som gjør at man greier å lære fransk, og å blir 3 år i Frankrike uten familien sin og de norske vennene sine. Men dette er selvsagt bare min oppfatning av det!

      Håper det hjalp litt i alle fall. Hvis du har flere spørsmål er det bare å sende en mail til boe.oda@gmail.com eller lese dette innlegget: http://odaibayeux.blogspot.no/2014/10/sprsmal-og-svar-om-opplegget-til-fivai.html :)

      Hilsen Oda

      Slett