søndag 11. november 2012

Le grand tour à vélo!

Nå er den siste helga i høstferien min nesten ferdig og jeg skal snart tilbake til den travle skolehverdagen. I går hadde jeg besøk av Taran! Etter en times sløving og prating bestemte vi oss for å gjøre noe mer produktivt, så vi lånte sykler av vertsfamilien min og syklet en tur rundt i landsbyen og nabokommunen. På turen vår fikk vi sett både kuer og slott, noen av de mest typiske tingene man finner her i Normandie. Vi stoppet også innom en søt butikk hvor jeg kjøpte en julegave. Heldigvis hadde sykkelen min kurv! Her er turen vår sett gjennom mobiltelefonen min:


I dag har jeg vært med vertsfaren min (og en gruppe andre mennesker) og padlet i kajak. Vannet er temmelig kaldt i november, men jeg vil likevel påstå at å falle uti var noe av det mest spennende som skjedde. Resten av turen padlet jeg nemlig for harde livet, men lå fremdeles ti meter bak resten av gruppa. (Som til mitt forsvar kun besto av voksne menn).

Nå har jeg akkurat satt en deig til heving, som skal bakes ut til "snurrer" som vi kaller det hjemme hos meg. Dvs. pizzasnurrer med ost og skinke. Det blir dagens middag, som forhåpentligvis også faller i smak hos franske smaksløker.

4 kommentarer:

  1. så gøy da! så mange fine bilder du tok : D

    SvarSlett
  2. Kjekt å lese om helgen og enda kjekkere med Skypesamtale. Du er tøff Oda som padlet sammen med en gruppe drevne padlere. Mormorklem

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, takk skal du ha. Det var kjempekoselig å skypes ;-)

      Slett