torsdag 17. januar 2013

Cette semaine

Jeg forsikret min mor om at jeg skulle skrive et nytt blogginnlegg onsdags ettermiddag. Det ble det lite av, ettersom jeg ble sittende hele onsdags kveld med en innlevering i fransk som inneholdt diverse skriveoppgaver relatert til la "dissertation" (=komplisert skriveoppgave med strenge regler om form og innhold). Så da ble det et torsdags-morgen-innlegg i stedet ;-)

Til tross for at det føles som flere måneder, har det nå gått en og en halv uke siden jeg var hjemme. Kanskje det føles som en evighet fordi jeg har fått gjort en god del forskjellige ting:
- I helga hadde Taran bursdag og overnattingsbesøk av oss fem andre i første klasse.
- På mandag var jeg på teater i Caen med norskseksjonen og så en utrolig abstrakt oppsetning av Peer Gynt.

- På onsdag fikk jeg gjort en hel del, ettersom vi slutter på skolen klokka ti! Skoletimene besto forresten av den endelige sirkusframforestillingen vår, noe som gikk middels dårlig.
- Etter skolen dro vi og spise baguette og crêpe for å feire bursdagene til Karoline, Mina og Taran.
- På ettermiddagen dro jeg sammen med Hedda og Taran for å prøve ut svømmebassenget i Bayeux.

- Jeg har også vært flere turer innom den koselige musikkbutikken i Bayeux for å høre om priser og forskjeller på ulike elektriske piano som vurderes som aktuelle til leiligheten min neste år.

I dag er det duket for en fullpakket skoledag fra åtte til halv seks. Og gjett hva resten av kvelden skal brukes til? Lekser.

Bilde jeg tok i Paris fordi jeg gleder meg til ny ferie om ca. 5 uker! 

post signature

2 kommentarer:

  1. Kjekt å lese bloggen idag Oda. Ser dere skal få snø imorgen, det blir vel gjerne første gang du opplever det i Bayeux. Savner deg. klem fra mormor

    SvarSlett
    Svar
    1. Savner deg også, mormor! Og snø ble det absolutt :-)

      Slett