fredag 18. januar 2013

La neige tombe!

Det er kommet et par centimeter snø, og det er nok til å sette hele regionen ut av spill!

I går ettermiddag innså store deler av Bayeux' befolkning at det var meldt snø i løpet av natten. Det ble dermed besluttet at all skoletransporten for fredagen skulle stoppes. Dette førte videre til at internatet også skulle holdes stengt på fredagen ettersom ingen ville komme seg hjem med busser fredags ettermiddag. Så da ble vertsen fint nødt til å ta seg en tur til Bayeux og hente meg en dag før normalt.

Da jeg våknet opp i morges hadde det lagt seg ca. 3 mm snø på bakken. Det var nok til at vertsmor besluttet at vi ikke kunne kjøre til Bayeux. Det var til og med meldt mer snø utover dagen, så selv om hun kanskje hadde klart å kjøre meg til Bayeux, kom hun i alle fall ikke til å klare å hente meg igjen etterpå. Dette kan høres ganske komisk ut, men til franskmennenes forsvar må det sies at de ikke eier vinterdekk. Dermed skjønner jeg egentlig at de ikke vil begi seg ut på veiene. Og en ekstra fridag passet meg ypperlig! :-) Her er resultatet fra min tur ut i hagen med kameraet tidligere i dag:






post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar