onsdag 23. januar 2013

Les détectives, Taran et Oda

Det er onsdag igjen og jeg har fri, så jeg tenkte at jeg skulle informere om mine gjøremål de siste dagene. Skolemessig startet uka ganske hardt, med forbereding til fransk skriveprøve på mandag og selve prøven på tirsdag. Prøven gikk ut på å skrive et parti av en "dissertation" - en avansert fransk analyse-tekst hvor man drøfter et tema. Oppgaven handlet om hvordan iscenesettelsen av en komedie kan forsterke komikken. Nei, huff, nå kjenner jeg at det ble litt for mye skole her.

Ellers har Kindlen som jeg fikk i julegave kommet i posten! I tillegg har jeg hentet inspirasjon fra Mina og laget meg nøtteblanding som jeg kan spise når jeg er sulten mellom måltidene, fordi man må vente opptill 8 timer mellom lunsj og middag her i Frankrike. Så det er dette dere får se bilde av i dag:

Men, tilbake til overskriften. I dag har vi opplevd et skikkelig mysterium:
Jeg, Hedda og Taran hadde nemlig tenkt å bruke ettermiddagen i svømmehallen. Men da vi kom dit var ikke Hedda der. Så da ventet vi da, jeg og Taran. Og etter en stund ringte vi henne, uten svar. Så vi ventet litt til. Helt til det var gått tjue minutter og Hedda enda ikke tok telefonen. Da ble vi enige om at noe måtte ha hindret Hedda i å komme seg til bassenget. Teoriene våre var at hun enten hadde glemt mobilen hjemme og gått seg bort på vei fra posten til bassenget, eller at hun i verste fall hadde besvimt og blitt kjørt til sykehus. Så vi bega oss ut for å lete etter Hedda. Vi gikk rundt i gatene og så godt etter den brune jakken hennes og var til og med innom posten for å spørre om de hadde sett henne. Og etter en halvtimes etterforskning i ordentlig fransk belgisk Hercule Poirot-style fant vi Hedda! (Hun hadde gått inn i bassenget).
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar