tirsdag 3. september 2013

C'est la rentrée!

Da var første skoledag i première (2. klasse) overstått og jeg er veldig fornøyd! I år er jeg den eneste norske i klassen min, noe som egentlig passer meg ypperlig fordi jeg får sjansen til å snakke masse fransk. Det er også mange hyggelige og pratsomme folk i klassen min inkludert et par jeg kjenner fra før av, så dette virker som et bra utgangspunkt. I tillegg virker det som jeg har fått flinke lærere og jeg er fornøyd med timeplanen og fordelingen av fritimer, som vi har flere av i år enn i fjor :) Heldigvis ettersom vi tydeligvis kommer til å få en del mer arbeid hjemme dette året.

Dette er hvordan timeplanen min ser ut til nå. Det kommer noen små endringer ettersom jeg får to norsktimer i uka, og mest sannsynlig ikke trenger å ha noen engelsktimer.


I tillegg har jeg allerede funnet meg gruppe til TPE, det gigantiske prosjektarbeidet som vi har første halvåret i première og som teller med på vitnemålet. De virker seriøse og flinke, så jeg er relativt lettet! Og når det gjelder andre aktiviteter har jeg funnet meg dansepartner og skal melde meg på salsa i lunsjen på tirsdager, i tillegg til at jeg skal akkompagnere skoleteateret/koret på piano og har øvelse med dem på torsdager.

Det var også veldig koselig å treffe igjen de andre norske, både de andre i première, de i terminale (3. klasse) og de nye secondene (1. klasse). Så alt i alt gleder jeg meg til et nytt skoleår! :)

Her er forresten utsikten fra soveromsvinduet mitt, oppover hovedgata i Bayeux!
Og her er noen blomster for å minne dere på at det enda er sommer på høyt nivå her i Frankrike!
post signature

2 kommentarer:

  1. Hei Oda! Gratulerer med dagen. Håper du får en kjekk dag. Fint å se bildene fra leiligheten.
    Lykke til videre.
    Hilsen Farmor og farfar.

    SvarSlett