tirsdag 6. november 2012

Les vacances

Hei alle sammen! Jeg lever enda og har fremdeles ferie. Det er utrolig deilig å ha to ukers høstferie og få slappet av! Ferien her hos vertsfamilien begynte med besøk av noen familievenner fra Paris. Når jeg tenker tilbake på dagene vi hadde besøk, innser jeg at store deler av tiden ble tilbrakt rundt bordet, hvor jeg stadig vekk smilte, nikket og latet som jeg fikk med meg hva samtalen gikk i. (Fransken sitter ikke helt som en kule enda altså).

I løpet av ferien har jeg også spist middag hos Sofie i première, tilbrakt en dag hos vertsbesteforeldrene mine, vært på IKEA og spist svenske kjøttboller og besøkt Trouville og Honfleur, to små byer i nærheten. I dag har samtalen for det meste gått i det amerikanske valget og jeg har faktisk greid å delta en del i diskusjonen!

PS! Hvis franskmenn tilbyr deg suppe, så er det mest sannsynlig en miks av ingredienser kjørt i blender og deretter kokt. Fiskesuppen f.eks. er en tykk brun masse som smaker fisk.

PS2! Jeg har laget en side hvor jeg har skrevet litt diverse om norskseksjonen og det å gå på skole i Frankrike. Den heter "På skole i Frankrike" og du finner den i sidebaren eller her.


2 kommentarer:

  1. Kjekt å lese bloggen og det du har skrevet om Bayeux og skole i Frankrike. Tusen takk for kort fra Paris, det var koselig. Tenk nå er det to måneder siden du reiste og juleferie nærmer seg. Ha noen gode feriedager. Kjekt du hadde besøkt dine vertsbesteforeldre. Mormorklem

    SvarSlett