søndag 25. november 2012

Il ne reste que 25 jours!

Salut! Det er søndag, fri og fint vær. Kunne ikke hatt en bedre kombinasjon! Dagen i går ble brukt til skyping, lekser, piano og diverse julegaveforberedelser. Takket være Mathilde og TV2-sumoen hennes fikk jeg også sett premieren av "Det store korslaget", hvor Merete, den tidligere dirigenten min og en del andre fra Randaberg er med i koret til Sigvart Dagsland! Og for en fantastisk opptreden!

I dag har jeg vært med vertsfamilien min på middagbesøk, noe som vanligvis ikke er alt for spennende. Jeg henger som regel ikke helt med i samtalene, både fordi det går på fransk og fordi det ofte handler om andre folk jeg ikke kjenner.

Når det er sagt går fransken utrolig mye lettere for tiden, og det trengs sårt nå som vi skal begynne å ha fransktimer sammen med resten av klassen. Neste uke tar vi nemlig fatt på et nytt trimester som innebærer noen endringer i timeplanen. De fleste "hjelpefransk"-timene våre forsvinner. Før hadde vi 14,5 og nå skal vi ha tre. I tillegg får vi to norsktimer, fire fransktimer med klassen og to historie-geografi-timer til sammen med klassen. Når det kommer til engelsk, så har franskmenn et mye lavere nivå der enn nordmenn. Derfor har engelsklæreren vår laget enn ordning som innebærer at vi skal ha én engelsktime annenhver uke og at vi får egne innleveringer og oppgaver som hun kan sette karakter ut i fra. Dette gir et utslag på fire ekstra fritimer i uka!

Den nye timeplanen
Den game timeplanen
Dessuten har mor endret flybilletten min, så nå reiser jeg hjem torsdag 20. desember klokka to! Det betyr at jeg får en ekstra dag hjemme og at det er en dag mindre til jeg reiser. Il ne reste que 25 jours! Wiiii! :-)

post signature

2 kommentarer:

  1. Herlighet, og jeg som syns mine torsdager er slitsomme... deres ser jo nesten uutholdelig ut :p

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe - ja spesielt torsdagene i Q2-ukene varer ganske lenge!

      Slett