torsdag 29. november 2012

Poste

21 dager igjen til jeg reiser hjem! Da jeg kom på skolen i dag, lå det tre pakker og ventet på meg. En fra mor, en fra morfar og en fra tante Marie. Så mange pakker på én gang førte til følgende konklusjon fra de andre jentene: det sendes kun utenlandspost fra Randaberg én gang i uka! Uansett var det en kjempekoselig overraskelse. Pakkene inneholdt blant annet sjokolade, julekort, cd og tegning fra lille Iben! Forsiden på kortet fra tante Marie var dessuten en adventskalender med 24 små luker i seg selv! I tillegg til pakkene i dag, fikk jeg tilsendt en flax-kalender fra farmor forrige uke. Tusen takk for pakker og brev dere der hjemme!

Pakker :-)
Nedtelling til hjemreise, kort/julekalender fra tante Marie og årets julekort hjemmefra!

I dag har vi hatt den lengste og tyngste skoledagen i uka med timer både i fransk, SES (økonomi) og historie-geografi. Franskprøven vi hadde om passé simple (irriterende vanskelig verbtid som kun brukes skriftlig) gikk relativt dårlig. Jeg trodde jeg hadde grei kontroll på verbene, men endte opp med å tippe på omtrent en tredjedel av svarene likevel. Og det var ganske kreativ gjetting om jeg skal si det selv! Til tross for alle timene vi har hatt i dag, lot lærerne utrolig nok være å gi oss lekser til i morgen! Derfor har jeg brukt kvelden på å lage en nedtellingskalender til hjemreise og julekort. Nå skal vi i gang med å tegne et pepperkakehus som skal konstrueres på lørdag, når vi skal på heldags-luciaøvelse og pepperkakebaking hos de norske jentene i 2. og 3. klasse! Jeg har så mye å glede meg til :-)

Julekort, julegodteri og julegaver!
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar