mandag 3. september 2012

Bonjour la France!

Nå sitter jeg i den koselige stua til den franske vertsfamilien min! Både reisen og dagen har vært lang, så nå skal det bli godt å legge seg! Jeg sov ikke særlig mye i natt, men da vekkerklokka ringte klokka kvart over fem klarte jeg likevel å komme meg opp. Reisen begynte klokka åtte med fly fra Sola til Gardemoen. Det ble en noe tårevåt avskjed på flyplassen med både familie og en gjeng venninner. Jeg kommer til å savne dere alle sammen!

Etter å ha kommet fram til Gardemoen fant jeg og Vilde Amalie resten av gjengen som vi skulle reise med videre til Frankrike, og så begynte flyturen til Paris. Det var ganske rart å gå inn på flyet og i visshet om at jeg ikke kommer tilbake til norsk jord før desember, men alt var samtidig veldig spennende. Vel framme i Paris måtte jeg skilles med kjære Vilde Amalie, noe som også var veldig trist. Heldigvis var det god steming på bussen. Etter en del timer på buss kom vi fram til Bayeux og ble hentet av vertsfamiliene våre. Det er noe av det mest spennende og skumle jeg noen gang har vært med på. Et øyeblikk hadde jeg mest lyst til å bare bli igjen inne på bussen i stedet for å gå ut og snakke fransk! Men jeg kom meg ut og klarte å famle meg fram til noen setninger.

Vertsfamilien min er utrolig hyggelig og har tatt veldig godt imot meg. De har et kjempekoselig, gammelt hus ute på landet med stor hage og flere dyr. Nå har jeg spist fransk middag, som jeg ikke husker helt hva heter. Det var en form for grove pannekaker fyllt med ost, skinke, egg og sopp. Til dessert hadde vi crêpes med diverse tilbehør. Det er utrolig kjekt å få smake på fransk mat og se den franske kulturen!

Fire fantastiske jenter som kom for å si farvel til oss på flyplassen <3
(Vilde Amalie, Sunniva, Hanne, Elisabeth, Line, meg) 
Her er bagasjen hentet i Paris 
En spent gjeng på flyplassen
Det ble turiststemning i bussen da vi kjørte inn i Rouen :-)
post signature

6 kommentarer:

  1. Håper du får det fantastisk i Frankrike søte du! Jeg er kjempeglad i deg, og det var ikke lett å si hadet til dere på flyplassen idag.. Skal bli hardt å gå tilbake til det vanlige livet å vite at du ikke er fem minutter borte, men dette klarer vi! Elsker deg massem og kos deg!<3 xxSunniva

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! <3 Utrolig glad i deg også :-) Snakkes ;-)

      Slett
  2. Dette blir utrolig spennende for deg. Håper du får en fin tid sammen med familien du er kommet til. Vi følger med deg hver dag.
    Farmor og farfar.

    SvarSlett
  3. Hørres som du ska ha ein livs opplevelse og bloggen din glede meg! Det å lese om noen som virkelig tør å reise til et fremmedland og bo. Håper du får en kjempe fin tid i frankrike og lære masse om kultur, språk og livet. Du e ei herlige jenta, Gud elske deg og vil alltid ver med deg, aldri glem det <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Solveig! Så kjekt at du vil følge med ;-)

      Slett