tirsdag 18. september 2012

Les repas en France

I løpet av tiden her i Frankrike har jeg fått erfart hvor viktig mat er i hverdagen og hvordan matkulturen her er noe ulik enn i Norge.

Frokost i Frankrike består av baguette, kakao, te, syltetøy, yoghurt og søte frokostblandinger. Dessuten spiser man minimalt til frokost. Jeg merker at det blir litt vel søtt for meg og jeg ender opp med å være sulten igjen i første time på skolen. Det fungerer ikke så bra, i og med at det da er fire timer igjen til lunsj. Derfor har jeg samlet mitt eget lille matlager med sunn frokost som jeg skal smugle med meg ned i kantina.

Lunsjen i Frankrike derimot, er helt fantastisk! Vi spiser lunsj i kantina på skolen og får tre (+) retters middag hver dag til lunsj. Dessverre hender det at vi må stå i kø i opptil 40 minutter for å få mat. Her gjelder det å være først ut av timen!

Kantenimaten til Karoline
Middagen spises klokka halv syv og er omtrent helt lik som lunsjen. Maten er alt i alt veldig god, selv om det blir litt mer dessert enn vanlig...

post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar