mandag 24. september 2012

Le weekend

Denne helga har det vært fullt kjør og mye program hos vertsfamilien min! På fredagskvelden hadde vi filmkveld i stua med "Le tour du monde en quatre-vingt jours". Det var veldig koselig! Lørdags formiddag var jeg med vertsfaren min ut og rodde i kajak. Det var gøy og skal helt klart gjentas. 
- Var det mye bølger? Ja! Veltet jeg? Ja! Men det var kjempespennende og morsomt.

På lørdagskvelden var jeg med vertsforeldrene mine på middagsbesøk. Det var greit, selv om jeg ikke skal skryte på meg at jeg forsto så mye av hva samtalene rundt bordet gikk i. På søndagen hadde vi stort kalas hjemme hos oss, med all slags familie. Oppe i alt dette har jeg også fått tid til å gjøre et tonn med lekser, som jeg var så heldig å få med meg hjem i helga.

Jeg har funnet ut at middagsbesøk med franskmenn fører til at man får smake en del rar mat. Denne helga har jeg spist sjøsnegler, foie gras og østers. Jeg må helt ærlig si at det ikke var noe av det beste jeg har smakt, men det er spennende å prøve nye ting. Slenger også med noen bilder av huset hvor jeg tilbringer helgene mine! Nå er det tid for leksegjøring.

Sjømaten som ble servert på søndag.
Huset til vertsfamilien min. Rommet mitt er bak takvinduet helt til venstre.

12 kommentarer:

  1. Litt smånervøs for om vi må i gang med en totalrenovering av huset hjemme for å matche din nye bolig. Ser jo helt fantastisk ut.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hahaha! Det går fint du. Jeg er veldig glad i huset vårt :-)

      Slett
  2. Ser og høres ut som du har det helt strålende!
    Regner med at du disker opp med Foie Gras og snegler i romjulen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det hadde vært noe ;-) Kanskje jeg skal prøve meg på litt fransk julemat!

      Slett
  3. Hei Oda!
    Dette minner ikke helt om huset på Rygg slik som vi snakket om... :-) Dette er nok en liten tanke større!! Det var fantastisk flott. Kjekt å lese om hvordan du har det :-) Klem fra tante Jorunn

    SvarSlett
  4. Må le når jeg leser bloggen din. Du skriver utrolig morsomt!

    Husker de franske frokostene ja, drakk en halv liter te av en suppebolle som eneste frokost og så propper man seg til lunsj!

    Synes du er veldig modig som melder deg på musikal på fransk :)Synging på fransk er jo ganske komisk i seg selv siden man synger alle endingene i ordene som man vanligvis ikke uttaler, og så tar man med endingene litt sånn som det passer med musikken, rytmen osv!

    Kjekt å følge med på bloggen din Oda :) Kos deg videre!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, det var hyggelig skrevet ;-) Og så sant så sant, man er temmelig sulten både til lunsj og middag!

      Slett
  5. PS: Nabo Joanna som skrev her :)

    SvarSlett
  6. Wow!! For et hus! Hørres ud som du har det veldig kjekt, glede meg t å hørra mer! Og ikkje minst t å spisa gås, når eg komme ner ;)

    SvarSlett
  7. Virkelig tøff jente Oda, men det visste vi jo. Kjekt å høre at du har noen fine og opplevelsesrike helger med en hyggelig vertsfamilie.

    SvarSlett
  8. "Le fruit de la mer", det var en rett vi spiste på Madagaskar som jo har vært fransk koloni. Bra du våger å smake Oda, du vil nok like det bedre og bedre. Her ble det fiskegrateng idag. Spennende med kajakkpadling, godt du er god til å svømme og så må du øve deg på å rulle rundt. Mormorklem

    SvarSlett