tirsdag 18. september 2012

Salut!

Pakken som mor og far sendte ned har endelig kommet. Den besto av dyne, pute, bokser, vinterklær og bilder! Bildene har blitt til en kollasj over senga mi, så nå er plassen min litt mer hjemmekoselig. 


Ellers har vi begynt på en ny skoleuke. Jeg merker at timene blir lettere å forstå etter hvert, både fordi jeg gjør fremskritt i fransk og fordi jeg begynner å skjønne hvordan de forskjellige lærerne snakker. Jeg forsto blant annet mye av det læreren sa om den arabiske våren i timen i dag. Og jeg klarte å svare på hva hovedstaden i Syria er! Vi har dessuten hatt vår første matteinnlevering, hvor jeg fikk 19/20. Fornøyd!


Ellers har jeg og Taran meldt oss inn i koret som skal synge i "Ali Baba", skoleforestillingen som lycée Alain Chartier skal sette opp i år, så vi synger i vei på tekster vi ikke forstår noen ting av. Og i morgen er det sportsdag på skolen, før det bare er to dager igjen til ny helg hos vertsfamilien!
post signature

2 kommentarer:

  1. Så kjekt å lese. Ser for meg dere stå der og synge masse dere ikke forstår. Litt som latin i kirkene en gang i verden..?
    Tante Marie

    SvarSlett
  2. Gratla med matteprøven !!!Så kjekt at du skrev nytt i bloggen Oda. Har ikke hatt tid til å lese før nå. Denne helgen har jeg hatt koselig besøk av 7 venninner fra studietiden i Oslo for mer enn 40 år siden. De bodde på Viste hotell og syntest det var så vakkert her. Vi var kjempeheldig og har hatt fantastisk flott vær. En av de hadde feriert i Bayeux og likt seg veldig godt. Ønsker deg en fin ny uke. Mormorklem

    SvarSlett