søndag 14. oktober 2012

La meilleure pizza du monde

Denne uka har vært den travleste siden jeg kom hit. Det har vært lekser, prøver og innleveringer i et kjør! Men det har gått bra, og jeg har faktisk fått gode karakter. 16 på prøve i "sciences, économiques et sociales" og 20 på framføring i "hjelpefransk!" (Karakterskalaen går fra 1-20). Jeg var egentlig innstilt på å stryke masse det første trimesteret, men så lang har jeg ikke strøket i noe!

Helga har bestått av alt jeg ikke fikk tid til i uka. Soving, piano og facebook. Jeg har også hatt tid til å lese over hundre sider i Harry Potter 2 på fransk. Lykken er at jeg forstår det jeg leser. I går tok vertsfamilien min meg med på en tur til Caen hvor vi besøkte et slott fra 1000-tallet og spiste "la meilleure pizza du monde!" På kvelden så vi på Westerfilmen "Le Bon, La Brute et Le Truand" eller "The Good, The Bad and The Ugly" som den heter på engelsk. I dag har vi planer om en tur på stranda og ellers en rolig dag. Litt lekser må også til for at helga skal bli komplett.  

Kanelsnurrebaking forrige helg var stor suksess!
- Ulikt fra den norske skolen: Her er det er helt normalt at læreren leser opp karakterene når han/hun deler ut prøver.
post signature

3 kommentarer:

  1. Hørres ud som du har fonne deg t rette! Veldig bra, glede meg t du komme hjem igjen t jul<3

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja! Åh, eg glede meg sinnsykt te jul <3

      Slett