tirsdag 23. oktober 2012

La vie à l'internat

Hei igjen! Nå har jeg akkurat avsluttet en halvannen times skypesamtale hvor jeg blant annet fikk hjelp til kjemiprøve av mor og far og hjalp lillebror Trym med litt småting på fransk. Det er så greit å kunne spørre de hjemme om hjelp hvis den franske læreren sier noe man ikke forstår! Ellers på skolefronten har vi endelig en litt mindre stressende uke. (Nei, det betyr ikke at vi har lite å gjøre). Og så er det faktisk bare tre skoledager igjen til vår to ukers lange høstferie! Åh, det skal bli utrolig deilig!

Fransken går bedre og bedre. Jeg har fremdeles et handicap når det kommer til snakking, men forståelsen går veldig bra. Jeg kan gå ut av timer og tenke at denne timen forsto jeg faktisk alt! (Dette gjelder selvsagt ikke timer i fag som "littérature et société" og fransk). Og nå som jeg skal tilbringe halve ferien hos vertsfamilien får jeg sjansen til å snakke masse, så det går seg forhåpentligvis til det også. 

Jeg legger ved noen bilder av internatet hvor vi bor i ukedagene: 
- Tro det eller ei, men det er koselig å bo seks jenter på samme internatrom!

Internatet (og deler av skolen som internatet hører til, som ikke er vår skole) fra utsiden
Gangen vår
Rommet vårt
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar