fredag 5. oktober 2012

Salut!

Da var det allerede fredag igjen og jeg har dratt til vertsen. Ukene går skikkelig fort her nede, til tross for at det er mye å gjøre. Dagene forsvinner kjapt i skolearbeid og alle slags småting som må gjøres, og plutselig er det helg igjen. Nå er det faktisk ikke mer enn tre uker til høstferien og Paristur! 

På skolen i går fikk vi tilbake matteprøven vi hadde forrige fredag. Den prøven gikk ganske dårlig, ettersom jeg ikke hadde tid til å gjøre mer enn omtrent to tredjedeler av oppgavene. Jeg var litt nervøs for å stryke først, men det gikk bedre enn jeg trodde. Jeg fikk 12 (hele tre karakterer bedre enn stryk), noe som i følge omregningstabellen tilsvarer 4,6 i norske karakterer! :-) Ellers gikk SES-prøven i går helt greit. Med mindre godt språkbruk er viktig. Da gikk det med en gang ganske mye verre.

I klassen vår er det 18 stykker som har norsk som fremmedspråk. I det siste har noen av dem vært veldig interesserte i at vi skal lære dem norske banneord. Etter et lite kurs med oss norske, er de overbeviste om at de har lært de to groveste banneordene i det norske språk - "tannfe" og "englehjerte". Det er ganske morsomt ettersom de bruker det nye vokabularet sitt så ofte de har sjansen.

post signature

2 kommentarer:

  1. Her er det faktisk også fredag igjen. Nå er det høstferie og jeg har vært innom Nyvollsvingen og ønsket god ferie. Morfar hilser mye, vi tenker at det var nok ikke bare du Oda som ikke fikk gjort alt på matteprøven, nå må kose deg i helgen. Det skal vi også gjøre, både her og på Grand Canaria hvor vi drar imorgen. Mormorklem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det skal jeg gjøre. Ha en kjempefin ferie!

      Slett