mandag 1. oktober 2012

Excursion à Beuvron en Auge, Deauville et Honfleur

Denne helga, som alle andre, har vært full av program. På lørdag var jeg med vertsfaren min og rodde i kajak. Denne gangen var vi med en gruppe av andre som skulle ut på tur. Det var skikkelig stor variasjon i været, alt fra sol til regn og vind. Men denne gangen klarte jeg å holde meg oppi kajaken! I tillegg til meg og vertsfaren min var Chloe med. Hun er guddatteren til vertsfaren min og sov over denne helga. Hun er like gammel som meg og det var kjempekoselig å være sammen med henne. 

På fredag kom det besøk til Bayeux av en franskklasse fra Voss. I dag har vi vært på utflukt sammen med dem til Beuvron en Auge, Deauville og Honfleur, tre veldig fine byer. Beuvron en Auge var en liten landsby med masse fine, gamle, franske hus. I Deauville var det masse feriehus og dyre merkebutikker. Honfleur var også en fin by, men litt mer turistifisert enn Beuvron en Auge. Siden skoledagene er så mye lenger her i Frankrike rekker man å gjøre mye mer på utflukter enn man rekker i Norge. Vi har sett på kjempesøte Normandiske hus, vært på kafé, på museum om Eric Satie og på et impresjonistisk kunstmuseum i Honfleur. Det har vært en lang og innholdsrik dag, for å si det sånn! 

Beuvron en Auge
Beuvron en Auge
Beuvron en Auge
Meg, Karoline og Mathilde
Karoline og Mathilde
Et piano på Eric Satie-museumet som spilte av seg selv!
Taran, Mathilde, Karoline og Mina
Honfleur
Crêpes på kaia i Honfleur!
post signature

2 kommentarer:

  1. Høres ut som du får oppleve mye kjekt. Kjekt å følge med på det du skriver. Vi hadde en fin feiring av 70 årsdagene våre. Trym og Emma spilte på piano. Vi savnet dine truddelutter. Hele storfamilien sang og spilte for oss. Hilsen farmor og farfar.

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh, så kjekt! Skulle gjerne vært der og spilt for dere. Men jeg kan spille til jul :-)

      Slett